Kravas sadalījums transportlīdzeklī ir viens no svarīgākajiem noteikumiem transportēšanas laikā.

Pārvadātāji zina, ka kravu pārvadāšanas laikā nedrīkst pārsniegt maksimāli pieļaujamos gabarītus un transportlīdzekļa pilno masu. Jāņem vērā arī minimālā ass slodze, lai nodrošinātu atbilstošu stabilitāti, stūrēšanu un bremzēšanu, kā to nosaka tiesību akti vai transportlīdzekļa ražotājs.

Transporta vienības ir īpaši jutīgas pret kravas smaguma centra stāvokli, jo ir iepriekš noteiktas ass slodzes, lai saglabātu stūrēšanas un apstāšanās spēku.

Transportlīdzekļi ir aprīkoti ar īpašām diagrammām, kas parāda atļauto kravnesību atkarībā no tā smaguma centra gareniskā stāvokļa. Parasti maksimālo lietderīgo slodzi var izmantot tikai tad, ja smaguma centrs atrodas šaurās robežās, kas ir aptuveni puse no kravas zonas garuma.

Slodzes sadalījuma diagrammas ir jānodrošina transportlīdzeklim vai virsbūvju izgatavotājam, tās var aprēķināt arī vēlāk, ņemot vērā transportlīdzekļa ģeometriju, visas minimālās un maksimālās ass slodzes, pašu svara sadalījumu uz dažādām asīm un maksimālo kravnesību.

Ja transportlīdzeklis ir noslogots saskaņā ar šo shēmu, maksimālās pieļaujamās ass slodzes netiks pārsniegtas.

Droša pārvadājumus!