🔆Pārvadātāji zina par kravas nostiprināšanas nepieciešamību un to dara gandrīz visi, daudzi to dara labi, bet ne visi var pareizi izrēķināt nepieciešamo stiprinājuma siksnu skaitu, lai droši nostiprinātu kravu (ir arī tādi, kas domā - kāpēc to tur stiprināt, krava jau ir pietiekami smaga, lai nekustētos ķermenī." "kāpēc skaitīt, viss ir vienkārši - jūs ņemat vienu siksnu uz tonnu svara, tas ir viss aprēķins").

☝Aprēķiniem jums jāzina, kādi spēki iedarbojas uz slodzi kustībā:

1️⃣ Kravas svars

2️⃣ Atbalsta reakcija, t.i. puspiekabes, virsbūves

3️⃣ Inerces spēks ir vienāds ar 80% no kravas svara, virzoties uz priekšu un 50% no kravas svara citos virzienos

4️⃣ Berzes spēks ir atkarīgs no saskares virsmām, kravas svara un no tā, vai šī virsma ir sausa, slapja vai ledaina (vadītājiem svarīgi pirms iekraušanas notīrīt virsbūves virsmu)

5️⃣ Centrbēdzes spēks, atcerieties, ka tas ir proporcionāls ātruma kvadrātam. (palēnināt pagriezienu laikā).

✅ Ir vairāki veidi, kā kravas nostiprināt ar siksnām: ✔ saspiešana, ✔ stiepšana, ✔ bloķēšana, ✔ cilpa (tā sauktā cilpas saite).

⁉️Šai metodei ir īpaša formula jostu skaita aprēķināšanai.

Dažkārt aprēķinus var vienkārši sajaukt, ja 20 tonnu smagai kravai ir nepieciešamas vairāk nekā 100 jostas. Tas ir ļoti dārgi ne tikai finansiāli, bet arī autovadītāja laika un pūļu ziņā.

🛂 Daudzi autovadītāji, kurus aptur, piemēram, Vācijas vai Zviedrijas policija, ir šokēti par prasību pievienot 25 vai pat 50 drošības jostas.

♻️ Tāpēc šādas kravas tiek nostiprinātas kombinētā veidā, izmantojot ne tikai vairākus stiprinājuma veidus ar jostām, bet arī citas metodes, piemēram:

- bloķēšana ar metāla plauktiem

- koka rāmji

- tukšas paletes

- pretslīdes paklājiņi utt.

⚠️ Ļoti noderēs, ja pārbaudes laikā uzrādīsiet savus detalizētos aprēķinus par stiprinājumiem – tas novērsīs daudz jautājumu.

Droša pārvadājumus!