Lashing straps important for cargo securing
🔆Carriers understand the need to secure cargo, and most do it well. However, not everyone calculates the number of lashing straps correctly. Some think, “Why lash the cargo? It’s heavy enough to stay in place.” Others believe, “Just use one belt per ton of weight, and that’s it.”
☝Aprēķiniem jums jāzina, kādi spēki iedarbojas uz slodzi kustībā:
1️⃣ Kravas svars2️⃣ Atbalsta reakcija, t.i. puspiekabes, virsbūves3️⃣ Inerces spēks ir vienāds ar 80% no kravas svara, virzoties uz priekšu un 50% no kravas svara citos virzienos4️⃣ Berzes spēks ir atkarīgs no saskares virsmām, kravas svara un no tā, vai šī virsma ir sausa, slapja vai ledaina (vadītājiem svarīgi pirms iekraušanas notīrīt virsbūves virsmu)5️⃣ Centrbēdzes spēks, atcerieties, ka tas ir proporcionāls ātruma kvadrātam. (palēnināt pagriezienu laikā).✅ Ir vairāki veidi, kā kravas nostiprināt ar siksnām: ✔ saspiešana, ✔ stiepšana, ✔ bloķēšana, ✔ cilpa (tā sauktā cilpas saite).
⁉️Šai metodei ir īpaša formula jostu skaita aprēķināšanai.
Dažkārt aprēķinus var vienkārši sajaukt, ja 20 tonnu smagai kravai ir nepieciešamas vairāk nekā 100 jostas. Tas ir ļoti dārgi ne tikai finansiāli, bet arī autovadītāja laika un pūļu ziņā.🛂 Daudzi autovadītāji, kurus aptur, piemēram, Vācijas vai Zviedrijas policija, ir šokēti par prasību pievienot 25 vai pat 50 drošības jostas.♻️ Tāpēc šādas kravas tiek nostiprinātas kombinētā veidā, izmantojot ne tikai vairākus stiprinājuma veidus ar jostām, bet arī citas metodes, piemēram:
- blocking with metal racks
- wooden frames
- empty pallets
- anti-slip mats, etc.
⚠️ It will be very helpful if you show your detailed calculations for fastening during the check – this will remove a lot of question